tisdag 10 mars 2015

När fan blir gammal

blir han religiös, har jag hört från min mormor. (Som var en outsinlig källa av ordspråk och talesätt och som bär det hela ansvaret för att jag kan refrängerna till löjligt många 40-talsschlagers.)

Själv funderar jag på att bli kristdemokrat.
Nu sympatiserar jag visserligen inte med särskilt många av deras politiska hjärtefrågor - men tydligen är Ebba Busch Thor något alldeles extra.

Hon har tydligen mediala krafter!
Jorå, minsann!
Det har TT skrivit. 
"Många hoppas att hennes mediala förmåga ska lyfta partiet."
Tydligen har hon också en "fantastisk förmåga att medialt nå ut med sitt budskap".
Jag känner nästan hur hon styr mina tankar, redan. Helt plötsligt känner jag ett behov att lägga mig i främmande människors rätt att bilda familj som de vill.

Jag är sjuuuukt imponerad.
Eller sjukt förvirrad.
Något sjukt är det i alla fall.

6 kommentarer:

PGW sa...

Medial, kristen på en politisk nivå, same same?

Markattan sa...

Ja fy faen!

Markattan

DDT sa...

pgw - jag trodde att medial förmåga var talangen att läsa tankar, få bord att hoppa och kanske tala med andar. Men jag har uppenbarligen fel.

markattan - är du inte heller kristdemokrat, alltså?

Markattan sa...

Inte ett skvatt och dessutom förväntar jag mig att journalister ska skriva korrekt.

Markattan, en jobbig jävel

Singelmamman sa...

Jag trycker på gilla-knappen. Är för vårtrött för att orka ngt annat. Och katten sover i min famn.

DDT sa...

markattan - det har jag slutat förvänta mig för länge sedan.

singelmamman - kanske borde man ha några knappar? Jag har funderat på det. Skönt att det inte bara är jag som är vårtrött. Dock utan katt, tyvärr.