tisdag 5 maj 2015

Med utsökt känsla för tajming

Precis när jag var som allra längst bort från kontoret på min lunchpromenad började det förstås ösregna. Så klart! När annars?
Paraplyet befann sig däremot precis där jag lämnat det. I paraplystället på jobbet.

Nu har jag, enbart med hjälp av min kroppsvärme, lyckats torka alla mina kläder. Se där - äntligen får man lite användning för sina vallningar. Så nu gissar jag att det alldeles strax tänker börja spöregna igen eftersom det snart är dags att sätta sig på cykeln.

Det finns visst dåligt väder!
Och det blir ännu värre när man inte har några regnbyxor.

5 kommentarer:

Markattan sa...

Lagen om alltings jävlighet råder med andra ord

Markattan

reneesfotoblogg sa...

Men, värmeböljor har väl aldrig torkat några kläder, snarare tvärs om.

DDT sa...

markattan - det är den teori som verkar stämma allra bäst överens med mitt liv, ja.

renee - om kläderna är blöta och kalla verkar kroppen kunna fungera som ett litet element. Eller så torkade de av ren utmattning. Vad vet jag?

Fru Venus sa...

Jag klär av mig så mycket jag kan (till andras förskräckelse) när det regnar. Lättare att torka dallriga traktordäck än kläder.

DDT sa...

fru venus - jag funderade på det alternativet. Men det kändes inte helt rätt i vår ganska öppna kontorsmiljö. Dessutom sitter jag vid ett stort fönster. Jag vet inte riktigt om jag är mogen att bjuda på mig själv så mycket.