måndag 1 juni 2015

Men jag har inte tiiiid att träna

Det där argumentet håller inte riktigt för mig.
Även om det verkligen, verkligen känns så.

Jag har tränat 21 gånger i år.
Och det har minsann känts som en kamp att hinna med det.
Samtidigt har jag läst 48 böcker.
Och sett ett rent orimligt antal avsnitt av olika serier på teve.

Jag behöver ändra mina prioriteringar, tror jag.
Från och med nu får jag inte påbörja en ny bok om jag inte har tränat minst en gång.

När jag städar och tvättar fönster?
Nu tycker jag att det blev dålig stämning här…
Jag tror att det är dags för en kopp kaffe.

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Träna? Vad är det?

DDT sa...

Det är något som jag (i ett anfall av rent monumental dumhet) lovade mig själv att göra 100 gånger i år. Hittills har det blivi 23 gånger. Nej, jag vill inte prata om det.