måndag 27 juli 2015

Kom igen hjärnan! Starta!

Tillbaka på jobbet.
Det går lite trögt, kan vi väl säga.

Jag tror att jag har skaffat en testversion på ett crm-system.
Det hoppas jag i alla fall att jag har gjort.
Jag skummade villkorstexten. Vem orkar egentligen läsa sådant?
Och så har jag druckit kaffe.
Tja, det var väl allt.

Resten av tiden har jag letat efter papper, försökt komma ihåg namnet på en leverantör vi brukar använda, funderat på vad det egentligen är för kod till bankdosan och googlat recept på korvgryta.

Nu är jag utmattad och tänker gå hem.

6 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Energirik mat? Bacon, Brie, chokladpudding m vispgrädde m m. Sparkar du inte igång cellerna med den dieten då tror jag det är bäst att du fortsätter semestern.

Markattan sa...

Åh vad den där känslan känns långt bort, just nu i alla fall.
I övrigt håller jag med reneesfotoblogg om kostcirkeln.

Markattan

Småländskan sa...

Det var länge sen jag hade den där känslan! Men jag minns den, mycket väl! Herregud, jag kom ju inte in på arbetsplatsen, mindes inte portkoden, inte inloggningen på datorn...
Då, när jag jobbade, hade jag aldrig längre än tre veckors semester på raken. Men det räckte för att inte minnas någonting.
Sen tog det en dag eller så och plötsligt satt alla de där siffrorna, namnen, tel.numren, kunderna, på rätt ställe i hjärnan. Ja, sen flöt det på liksom. Kändes som jag aldrig varit borta.
Saknar det, ja det gör jag. Saknar stressen, kunderna, arbetskamraterna, snacket, ja allt vi hade tillsammans. Vi var "en stor familj" (inte bara på julfesterna utan faktiskt i det dagliga slitet också). Tyvärr är det inte riktigt likadant på mina förra arbetsplatser, som det var "förr i tiden" har jag hört...
Jag är helt övertygad om att du snart hittar startknappen till hjärnan.

DDT sa...

renee - energi? Tror du att det är energirik mat jag behöver? Jag borde vara full av det. Jag har ju ägnat 5 veckor åt att proppa min kropp full av just sådant. Men du tror att jag behöver mer? Okejrå, inte mig emot. Då kör vi på en veckas bacondiet då.

markattan - vad beror det på? Är din hjärna som en formel 1-motor, eller har du semester och gått ned i rent överlevnadsmode där dagens svåraste beslut är vad du ska äta till middag? (vilket kan vara krångligt nog) Hoppas det senare.

småländskan - Brukade det ta dig en dag att starta hjärnan? Då hoppas jag att det samma gäller för mig. Det vore väldigt praktiskt om min hjärna kunde sätta igång idag. Det skulle jag verkligen gilla. Väntar med spänning på att detta ska hända. Gärna väldigt snart.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Låter som absolut tillräckligt lång start.

DDT sa...

i will - visst gör det? Mer kan väl inte krävas av en efter fem veckors ledighet? Jag tycker att det är imponerande nog att jag orkat ta mig hit.