fredag 3 juli 2015

Nästan som Ernst

Man blir glad av att bygga saker själv säger Ernst. 
Så, här kommer min senaste skapelse. 
Ser ni inte?
Jag har slagit i en spik i den där pinnen och böjt den. På så sätt kan jag hämta upp vatten från brunnen när jag ska vattna tomaterna i växthuset, trots att vattenståndet har sjunkit en meter. 

Ok, det är kanske inte riktigt Ernst-nivå på snickeriet. Men det är jääävligt varmt. Jag vill bara påminna om det. 

Ernst bygger säkert inte heller så snygga grejer när hjärnan håller på att smälta. 

3 kommentarer:

Markattan sa...

Men gud vad bra, praktiskt och snyggt det blev.
Grymt impad!

Markattan

Singelmamman sa...

Sjukt impad! Ernst kan slänga sig i en av hans nymålade väggar. Så det så.

DDT sa...

Markattan - visst? Visst!

Singelmamman - jag väntar på min inbjudan att bli gästdesigner i nästa programserie. Den borde väl dumpa ner vilken dag som helst.