fredag 14 augusti 2015

En inte helt bekväm känsla

Den känsla som uppstår när man vet exakt var man befinner sig, men ändå inte är riktigt säker på hur man ska hitta hem.
Den känslan. Den är faktiskt lite obehaglig.

Jag är inte helt nöjd med beslutet att cykla en ny väg hem. Visserligen fick jag se vad som har hänt i kvarteren där jag jobbade för tio år sedan.

Problemet var att det hade hänt ganska mycket.
Bland annat hade de flyttat på varenda väg.
Så helt plötsligt stod jag och min cykel på en refug mellan två bussfiler.
Det var lite svettigt.

Jag tror att jag tar den vanliga vägen hem idag.

4 kommentarer:

Markattan sa...

Jag kan ha fel men verkar det inte som om du valt fel grejer att förändra?

Markattan

Anonym sa...

Undrar som ovanstående.... Var det ändå inte bättre som det var förut...? :o)/EvaH

reneesfotoblogg sa...

Men nu börjar det väl dra ihop sig här eller? Beställa fel mat på lunchen, glömma telefonen och dessutom inte hitta hem! Oroväckande!

DDT sa...

Markattan - ja men hur ska man veta om man inte testar. Och dessutom, hur kul skulle det vara att skriva om det som funkar helt ok?

Eva - jag är faktiskt inte helt säker. Jag tror att jag föredrar att vara missnöjd med något jag provat, framför att vara uttråkad och helt less.

Renée - ja men jag får ju i alla fall något att skriva om i alla fall. Alltid något.