torsdag 24 september 2015

Mingeldrottning? Not so much.

Minglet fungerade. Någon, som faktiskt inte var jag, välte ett bord fullt av glas och efter det kändes allt ganska ofarligt. Varför skulle någon komma ihåg mig när det hände sådana festliga saker.

Nu skulle man förstås kunna hävda att hela meningen med mingel är att bli uppmärksammad och ihågkommen. Hmmm… Jag får nog fortsätta att öva om jag någonsin ska få någon fart på mitt nätverkande.

Eftersom det kom in lite bråttomjobb kunde jag dessutom skjuta på alla säljsamtalen till idag. (Jag säger inte att jag var tvungen att göra det. Jag säger att jag kunde. Vilket i min värld är nästan samma sak. Eller precis samma sak, om vi ska vara noga.)

Men idag. Nu bara måste jag! På allvar. Hela eftermiddagen kommer enbart att ägnas åt sälj. Visst tror ni mig när jag säger det så där bestämt? Visst?!

3 kommentarer:

September sa...

Hatar mingel! I varje fall jobbrelaterat.,

Men som jag skulle vilja mingla med dig och de sköningar som kommenterar hos dig. 😊

DDT sa...

september - haha! Gulle dig! Men är du säker på det? Själv har jag ett utseende som lämpar sig för radio och en personlighet som fungerar allra bäst i skrift. Men alla andra som hänger här verkar helt fantastiska. Det måste jag ju hålla med om.

September sa...

Helt säker! Jaha då.