tisdag 15 september 2015

Önsketänkande

I kväll ska jag ut och hasa mig runt den vanliga 8-kilometersrundan.

Till ingen nytta alls om man ska tro den här boken.

Och det börjar jag faktiskt göra.
Min kondition verkar inte ha påverkats över huvud taget av att jag genomlidit alla dessa trista träningspass.
Säkert 15-20 stycken.
Det är fortfarande lika sjukt jobbigt.
Och tråkigt.

Undrar om jag kan övertala min träningskompis att vi ska byta metod?
Det känns visserligen som lite överkurs att byta om, träffas, åka bil och ta med vattenflaskor för 1 minuts träning.
Men ändå.
Betydligt trevligare.

Tydligen ska man inte ens bli svettig.
HA! Det kan de ju drömma om. Författaren har uppenbarligen aldrig varit en kvinna i 50-årsåldern! Jag kan svettas av att skala räkor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Eller sitta still!

Markattan sa...

Kan du inte köra den träningen, räkskalning?

Markattan

DDT sa...

Anonym - eller hur? Sova är uppenbarligen också enormt ansträngande för kroppen.

Markattan - man luktar rätt funky om fingrarna av att skala räkor. Om jag ska byta träningsmetod skulle det vara trevligt att hitta en som inte får en att stinka.

Ester sa...

Skala potatis, kanske? ☺

DDT sa...

Ester - mycket bra idé. Det ska jag faktiskt göra idag ju.