torsdag 1 oktober 2015

Men ååååååh vad trött jag blir

Att glömma väskan var ju inget större problem.
Men idag glömde jag syltkakor hemma på hallbordet.
Glömma kakor!
Hur är det ens möjligt?
Är sådant tillåtet?

Ibland tror jag att min hjärna består av fetvadd.
Det tror jag visserligen om ett par andra kroppsdelar också, men just det problemet kan jag överse med just nu.
Jag glömde mina kakor!

De där stollarna som hävdar att man ska älska sig själv har uppenbarligen aldrig glömt sina kakor hemma.
Jag gillar mig inte ett dugg.

4 kommentarer:

Markattan sa...

Stackars stackars dig.

Markattan

Smultronblomman sa...

Kunde du inte stannat till vid bageriet på väg till jobbet?

DDT sa...

markattan - visst? Visst! Jag tyckte faktiskt otroligt synd om mig själv.

smultronblomman - det hade jag absolut gjort om jag bara hade förstått att jag glömt dem innan jag stod på kontoret och letade igenom väskan.

Smultronblomman sa...

Tänkte inte riktigt hela vägen.....