tisdag 22 december 2015

Årets sista arbetsdag

Äntligen!

Bara timmar kvar tills jag kan ägna mig helt åt mina favoritsysslor: äta och glo rätt ut i luften.
Nåja, jag ägnar ganska mycket tid åt att glo rätt ut i luften på jobbet också, men nu kan jag göra det helt ohämmat och utan dåligt samvete. I tolv dagar! En hel evighet ju. Visst?

Och idag är det ju ingen större idé att göra mer än det absolut nödvändiga.
Man ska ju ändå snart bli en ny och bättre människa 2016.
Energisk och effektiv och yada yada… as always.

Hittills har jag skrivit ett julkort och pratat med en leverantör.
That's it.

Nu ska jag spara om ett par bilder i nytt format och slå in kollegans julklapp.
Sedan tror jag att jag är klar för i år.

9 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Sounds like a plan. En bra en.

Markattan sa...

Så gott!
Jobbar imorgon, mellandagarna och alla andra dagar med känns det som.

Markattan

DDT sa...

I Will - jag är rätt grym på att planera och genomföra just ledighet. Resten... not so much.

Markattan - Meh vad dåligt någon har planerat. För det där har du väl ändå inte valt själv?

Markattan sa...

Tja, valt och valt...
Är man chef och alla andra vill vara lediga så...

Någon är väl jag kan jag jag tro.

Markattan

September sa...

Nu... Snart... Dags att stänga jobbets dörr bakom mig och inte se den igen förrän på måndag.

Hoppas du får en härlig jul!

Smultronblomman sa...

Jag jobbar halv dag i dag och har flexat lite. Ett vörtbröd bakar sig själv och sticker till stan för lite sistaminuten ärenden.

Smultronblomman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ingrid sa...

Ha en riktigt god jul med god mat, mycket godis, film och böcker, det tänker jag ha!

DDT sa...

Markattan - åh är du någon? Jag avskyr när jag är den typen av någon.

September - låter skönt. Dito jul till dig!

Smultronblomman - egenbakat vörtbröd? Stiligt. Mina är köpta och misstänkt lika sötlimpa i konsistensen.

Ingrid - precis så har jag planerat min jul. Great minds think alike.