lördag 5 december 2015

Jävla Helga!

Åtta rutor hade försvunnit från växthuset och jag har bara hittat sex utav dem i skogen. 

Ena takfönstret är förvridet och bortom all räddning och tre stora träd har fallit. 

Men hej, jag får vara rätt nöjd ändå. 
Det största trädet som föll missade växthuset med 20 centimeter och både hus och lada har klarat sig helt oskadda. Spannar och annat som flugit bort har jag hittat hos grannen. 

Så, nu dags att julpynta. 
Jag har ju granris så det räcker till att klä in hela huset. 
Snyggt?

8 kommentarer:

Markattan sa...

Jävligt trist när saker blir förstörda.

Markattan

Nina sa...

Du har ju haft tur ändå om man tänker på hur det gått om träden träffat hur har det gått för dina grannar?

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Men nej! Fan, vad sugigt. Jag håller med: jävla Helga.

Smultronblomman sa...

Tråkigt med allmen förstörelse. men skönt att trädet stöp vid sidan om. Det kunde varit värre!

Smultronblomman sa...

*Allmän*

September sa...

Huvva. Blåst är riktigt, riktigt obehagligt. Speciellt när man har storskogen nära. Hoppas du får ordning på allt.

Och nu vill vi inte att vår stuggranne ringer...

DDT sa...

markattan - tja, det kunde varit värre. Växthuset kommer att behöva lite pyssel och träden behöver sågas upp, men det blir ju ved.

nina - närmsta grannen fick nio träd fällda, men inga skador på hus och ägodelar. Jag tror att de flesta i trakten klarade sig rätt bra.

smultronblomman - precis. Men jag blev lite överraskad för jag trodde aldrig att det där trädet skulle nå fram till växthuset. Mitt ögonmått är så sjuuuuukt dåligt.

september - fattar precis! Man vill inte ha samtal från sina stuggrannar när det är stormväder. Absolut inte!

Agneta sa...

Fy vad tråkigt med växthuset! Både för din skull, men också om det kommer djur och trampar på glaset som du inte hittat. :(

Tidigare har jag alltid älskat när det stormar, men sedan jag blev med växthus vill jag helst att det inte blåser alls.