onsdag 16 december 2015

Nya toalettrutiner

Nej, vi ska inte prata om det man gör på toaletten, vi ska prata om mobiltelefoner. Från och med nu är det jag som tar med mig mobiltelefonen in på toaletten.
Alltid.
Aldrig mer ett toalettbesök utan mobil.

Jag låser nämligen alltid dörren.
Oavsett om jag är ensam eller inte.
En vana som jag verkligen, verkligen inte var speciellt nöjd med när kontorets toalettdörr gick i baklås för ungefär en halvtimme sedan.
En timme efter att alla andra gått härifrån.
Så himla trist! Jag kunde ju inte ens spela wordfeud eller läsa Aftonbladet för att roa mig.

Är man ersättningsskyldig för förstörda dörrhandtag, tro?
Eller ingår sådant i hyran?

5 kommentarer:

Markattan sa...

Fy tusan vad trist.
Handtag är nog inte ditt bekymmer om låset krånglar, det får hyresvärden stå för tycker jag.

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

När jag går på toa på jobbet när alla andra gått hem låser jag inte. Man får kissa jättesnabbt då för att minimera sannolikheten att någon trots allt kliver in just när man sitter där, men hellre det än att behöva ringa och berätta för någon att man sitter fast på toa.

DDT sa...

markattan - du hade alldeles rätt. De är här och byter låskistan och handtaget nu.

nilla - som vanligt är du klokare än jag. Men jag skulle inte ha det minsta problem med att ringa och berätta att jag sitter inlåst på toaletten. Med tanke på vad jag har ringt och berättat för vänner och bekanta förr är det ingenting.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Men fy, hur kom du ut?

Jag har alltid med mig mobilen på muggen. Lägger några ord osv. Skönt att fler än jag spelar WF fortfarande.

DDT sa...

i will - jag vred, bankade, vred igen, bröt lite och så, till slut, gick dörren upp. Men jag hann bli ganska svettig och frustrerad innan dess.
Ja, jag spelar fortfarande, jag heter merabacon (vad annars) om du vill utmana mig.