onsdag 2 december 2015

Skelett i garderoben

En kjol, en klänning, två t-tröjor och ett linne. 

Man skulle ju kunna tro att jag planerade att skänka bort dessa plagg till någon organisation, men så illa vill jag inte mina medmänniskor. 

Två av plaggen luktar svett även när de är rena, två har fläckar som inte går bort och det femte har töjt sig så illa att man måste stå i 45 graders vinkel för att fållen ska vara rak. Vilket är jättesvårt, faktiskt. 

Nu skulle man kunna fråga sig varför dessa plagg har legat kvar i min garderob i säkert två år. Men något vettigt svar lär man inte få. 

Bonus: jag hittade en fin grej jag hade glömt att jag hade. Pluspoäng på det!

2 kommentarer:

Smultronblomman sa...

En bra regel när man rensar i garderober - har man inte haft det på sig senaste året så gör man sig av med det. Är det fläckar som inte går bort, svettlukt eller annat olämpligt så kasta. Är det bara "fult", "omodernt" eller ett "felköp" så lämna till insamling. Min regel, alltså.

DDT sa...

Smultronblomman - bra regler! Men om jag var tvungen att göra mig av med fula omoderna felköp skulle jag inte ha några kläder kvar. Du beskrev precis hela min garderob.