söndag 10 januari 2016

Men orka

Den här kommer inte att bli snyggare igen, va?

Jag gissar att alla andra redan har plockat bort julen. Eller? Själv har jag liksom inte haft... Öh, vad ska vi skylla på...? Tid finns. Jag är helt frisk. Och jag är intellektuellt kapabel att inse att julen är förbi. 
Det är något annat som saknas. 
Typ ork. 
Mental sådan. 
Jag vill bara sitta och stirra rätt ut i luften just nu. 

Vad synd att det är måndag imorgon och dags att börja styra upp årets företagande som verkligen behöver en rejäl energikick i bakdelen under några månader framöver. 

Synnerligen opraktiskt detta. 

5 kommentarer:

Markattan sa...

Låt den stå och ta med ut till landet för plantering ute. Man kan få en egen liten hyasint då.

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Jag har kvar min julgran (den är femtio cm hög men ändå) och jag har inga planer på att ta bort den närmsta tiden. Det finns annat att tänka på, det är så jag ser på saken.

Smultronblomman sa...

Jag har en julgrupp som vi fick för säkert 2 år sedan. Det finns en murgröna och en liten en och bägge lever och frodas. Varför fimpa dem då? Låt hyacinten vara kvar om den är grön.

DDT sa...

markattan - kan man få dem att blomma igen? Wow. Det måste jag testa. Nästa år. För jag gjorde faktiskt ett ryck och städade undan julen till slut. Det tog ungefär 8 minuter. Tid att åbäka sig och pusta över att detta måste göras = 3 timmar. Ibland är jag inte riktigt logisk.

nilla - julgran fortfarande alltså? Helt plötsligt känner jag mig inte så stressad längre. Skönt.

smultronblomman - jag brukar göra egna julgrupper och bara byta ut växterna allt eftersom de blir trista. Men årets variant dog hastigt och lustigt så nu får jag väl hitta på något nytt.

Fru Venus sa...

Våra julblommor var uppätna innan Lucia, granen var inne rekordlänge i år, 45 timmar. Gräv ner stackarn, den kommer upp i vår.