fredag 18 mars 2016

Champagne på kylning

Vi har fått en ny kund.
Idag jobbar vi halvdag.
Och det är fredag.

Det enda jag har att klaga på är att smöret i jobbets kylskåp har börjat smaka ganska konstigt.
Så, låt oss fokusera på smöret.

Jag åt en macka för en timme sedan och det smakar fortfarande mysko i munnen.
Jag vågar inte kolla på bäst-före-datumet, för om det är passerat med några veckor kommer jag att inbilla mig att jag är matförgiftad och omedelbart börja må sjukt illa.

Vi borde slänga den asken med bregott, va?

7 kommentarer:

Mammahäxan sa...

Om det inte vore så tidigt på dagen hade jag rekommenderat dig att ta en whisky. Det hjälper mot både dålig smak i munnen, dödar eventuella bakterier och är framförallt väldigt gott. Nu tror jag mer på att inte kolla bäst före datumet och låta timmarna gå tills du får ledigt och helg.

Smultronblomman sa...

Ta asken och släng den utan att titta på datumet. Tror inte du riskerar matförgiftning. Om det var gammalt så är det nog snarare härsket än bakterieangripet.

DDT sa...

mammahäxan - jag hade gärna tagit en whisky. Men jag ska sätta mig i bilen och köra 10 mil för att träffa någon som förhoppningsvis blir en ny kund. Synd, jag får spara whiskyn till i kväll. Det finn en flaska Lagavulin på torpet.

Smultronblomman - Bra råd! Och du har säkert rätt om matförgiftningen. Jag tror inte heller att man blir dålig. Det är bara hjärnspöken.

Markattan sa...

Måste säga att jag tycker det är synd att torpet är så långt bort från mig. En whisky som din skulle sitta som en smäck i mig.
Grattis till ny kund!

Markattan

Per-Anders sa...

Ja. Fast kolla duger först.

Per-Anders sa...

...datumet, ska det vara.

DDT sa...

Markattan - tack! Tror du att whisky är bra mot förkylning? I så fall lever den där flaskan farligt.

Per-Anders - jag gjorde det lite snabbt, med ena ögat. Februari hann jag se innan den åkte ned i soptunnan.