onsdag 22 februari 2017

22 - på riktigt

Fläsklägg med rotmos och senapssås serverat på 70-talstallrik. 

Jo, jag äter sådant på riktigt. 

Man skulle kunna tro att sådan mat skulle väcka ljuva barndomsminnen. Men jag fick verkligen inte sådan mat när jag var liten. Istället åt jag fryst leverstuvning som kokades i plastpåse, köttfärssås på burk och schnitzel på foliebricka med ärtor i ett fack och sås i ett annat. 

Detta gör det lite svårt att vara matnostalgisk. 
Maten jag åt som liten finns inte längre. 
Tack och lov. 

5 kommentarer:

Markattan sa...

Men, gud vad gott. Rotmos och fläsklägg är ju så himla gott.

Markattan

Markattan sa...

Och nu har jag handlat. Imorgon blir det god lunch. Tack för tipset.

Markattan

DDT sa...

Åh, jag har inspirerat någon i fråga om matlagning... Wow. Det måste verkligen vara första gången det har hänt.

Smultronblomman sa...

Åååh! Rotmos och fläsklägg! Så gott! Har aldrig haft sås ihop med rotmos, men det kanske funkar.

DDT sa...

Senapssås är jättegott till. Framför allt om man gör lite fastare mos med lite potatis i. Jag tycker att rent rotmos kan bli lite vattnigt.