lördag 28 oktober 2017

Uppe med Fråga doktorn-reprisen

När man har slagits med snooze-knappen hela veckan och använt sina sista skälvande krafter till att släpa sig till jobbet vid 10-tiden, så känns det ju lite onödigt att vakna pigg som en utter klockan 5.30 när det väl är lördag. 

Man skulle nästan kunna tro att jag är arbetsskygg. 
(Nästan? Verkligen? Är inte det helt uppenbart?)

Nåja, nu ska jag dricka kaffe och kura i soffan tills det är dags att sätta igång med dagens spännande aktiviteter. 

Ur led är tiden. Och då har jag inte ens ställt om klockan till normaltid ännu. 

4 kommentarer:

M sa...

Samma hände mig idag... exakt! Men nu vet vi mer om smittsamma epidemiska sjukdomar, vilken bonus-start på lördagen, va???

nillas liv på pinnen sa...

Till och med november skulle vara en barnlek om man bara behövde gå till jobbet de mornar man kände för det.

Humlan sa...

Men vad är det med lördagar? Även jag, som är sjukpensionär, vaknar ofta tidigare på lördagar än vardagar!

DDT sa...

M - Jag vet inte om jag egentligen behöver veta mer om sjukdomar just nu... :-) Men det finns betydligt värre program att vakna till. Opinion Live till exempel. Upprörda människor som pratar i munnen på varandra är inte vad jag behöver när jag är nyvaken.

Nilla - livet skulle vara närapå perfekt om man bara behövde gå till jobbet när man kände för det. Och så några enhörningar och hundvalpar på det, så är jag i himmelen.

humlan - jag tror att det är någon form av långdraget aprilskämt. Som jag inte uppskattar alls. Precis som jag inte gillar att somna tidigt på fredagar, trots att jag då kan vara uppe hur länge jag vill. Ironin i detta!!