torsdag 23 november 2017

Jaha, nähä, på det viset

Nu har de ringt från sjukhuset igen.
Och ändrat min tid en gång till.
Så nu ska jag dit på måndag istället.

Det är tydligen inte bara jag som inte har full koll på min kalender.

Men nu har jag i alla fall fått en handläggare på försäkringskassan som faktiskt jobbar just med den typen av sjukskrivning som jag har. Vilket ju känns på tiden eftersom jag kontaktade dem i augusti första gången.

Det betyder visserligen att jag måste rapportera in alla uppgifter igen. Men vem vet, kanske får jag lite ersättning till slut?
Gärna i år... tack.

3 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Igår var jag på sjukhuset. Hade tid 14, trodde jag. Dagen innan ringde en förtjusande person och påstod att jag hade tid kl 13 men ville jag komma kl 12 istället så hann jag med röntgen. Och det var ju bra så slapp jag två besök. Jag var där 11.30 och gick ut 14.30 och under tiden cirkulerade Husbonden runt anläggningen med bilen för där finns bara parkering för besökare som har bankomatkort. Huruvida den bokade tiden var 13 eller 14, nja, jag fick träffa läkaren 13.05 så jag ger mig.

Anna Christina sa...

En ska tydligen vara frisk för att orka med att vara sjuk, med allt vad det innebär. Det är inte ok.

DDT sa...

renee - Det är inte helt lätt att ha kontakt med sjukvården. Jag vet inte om det är dom eller jag som är mest förvirrad, men ibland tror jag faktiskt att de har det lite för stressigt. Annars borde jag väl inte bli kallad för att träffa Dr behandlingsenheten...? Jag kollade. Läkaren jag träffade hette något helt annat.

anna christina - nu har jag ju mått väldigt bra så jag ska inte klaga allt för mycket. Men om jag hade blivit sjukare så skulle jag nog tyckt att det varit jobbigt att jag aldrig fått träffa samma läkare två gånger. Jag har fått ny läkare vid varje besök.