söndag 26 november 2017

Uppryckning

Jag känner mig inte direkt i toppform just nu. Att promenera i lugn takt går väl bra, men så fort jag försöker höja tempot det minsta protesterar hela kroppen.

Uppenbarligen är hjärnan inte heller i toppform.
Sist jag var på biblioteket tänkte jag låna en träningsbok för att kanske komma igång lite och hitta några övningar jag kunde göra hemma.

Och vad kom jag hem med?
Den här.
Min hjärna valde uppenbarligen att inte läsa ordet "inre". Eller så vill den säga mig något? Oklart vad.

4 kommentarer:

Markattan sa...

Med tanke på vad du gått igenom den senaste tiden är det väl inte så konstigt om energi och tankar inte är på topp. Jag tror du mår bra av lite lugn och ro.

Markattan

Humlan sa...

Börja inifrån och arbeta dig utåt? Själv behöver jag också komma igång, jag hade planerat en daglig promenad som start -- har inte startat än.

DDT sa...

markattan - nej, det är kanske inte så konstigt. Men jag är otålig. Jag är ju färdig med cellgiftsbehandlingen nu. Så kom igen kroppen! Må bra! Men okej, jag ska ta det lite lugnt och inte ställa allt för höga krav på mitt mående.

humlan - Hmmm... det kanske inte är så dumt? Mitt inre kan verkligen behöva en uppryckning.
Daglig promenad gör du säkert redan. Frågan är bara hur lång? Några steg tar du säkert varje dag. Ta några steg extra i morgon så är du igång. Smart va?

Humlan sa...

Jag har flyttat från lägenhet till radhus, så nu bor jag på två våningar och är väldigt glömsk, så jo jag går rätt mycket i trappor och tycker att både balans och ont knä har blivit bättre av den mikroträningen.