måndag 9 april 2018

Impulsköp

Men kolla! Hur coola är inte de här bönorna?
De ser verkligen ut så där, även när man öppnar påsen.
Klart att jag köpte dem.

Nu har jag ju visserligen aldrig någonsin lyckats med varken ärtor eller bönor i mitt trädgårdsland, så chansen att jag någonsin ska få skörda de här snygga bönorna är nog minimal.
Vilket på ett sätt är rätt bra, eftersom jag tycker att bönor är ganska äckliga att äta.

Varför jag köpte dem?
Men hallå, sa ju det. Overkligt coola, ju.

(Coola bönor? Min inre tonåring skäms så mycket för mig att hon bara vill dö just nu. Men det kan hon gott ha. Jag var helt dum i huvudet som tonåring.)

7 kommentarer:

Markattan sa...

Alltså, inre tonåring?
Den personen har jag lyckats glömma.. Är det åldern tro?

I övrigt, bönor är läskigt äckliga

Markattan

Caroline sa...

Spritböna! Men det måste ju vara den ultimata bönan. Dricka bönor? Visst absolut, sprit som sprit och allt går väl att blanda med coca cola? Äta? nix... för nyttigt... gillar mest godis...

Humlan sa...

Jag trodde att det var chokladdoppade bönor först när jag såg bilden.
(Ja, jag är chokladsugen, väldigt chokladsugen.)

nillas liv på pinnen sa...

Jag tror inte att du var dum i huvudet som tonåring. Baserat på min gedigna erfarenhet av tonåringar så är dessa långt klokare än de flesta andra typer av folk.

Smultronblomman sa...

Du kommer fixa det!
Jag kan inte kommentera via mobilen. Mitt konto kommer inte upp!!

Smultronblomman sa...

Testar om det fungerar med webbversionen.

DDT sa...

markattan - har du ingen inre tonåring? Var glad för det. Jag har sällan någon nytta av min. Och ja, bönor... det är säkert nyttigt. Men jag har väldigt svårt för konsistensen.

caroline - jamenja! Spritböna, det tänkte jag inte ens på. Men jag misstänker att den smakar tallkotte även i drinkform. Fast jag kanske ändå är beredd att testa...

humlan - tyvärr inte det minsta chokladdoppade. Fast jag misstänker att bönor inte smakar så värst mycket bättre bara för att man doppar dem i choklad.

nilla - du träffade uppenbarligen inte mig som tonåring. Men visst, jag har känt massor av smarta, tuffa, tänkande tonåringar. Tyvärr var jag inte en av dem. Och den rest som finns kvar bland mina personligheter består till 80 procent av de sämsta delarna av mitt tonåringsjag.

smultronblomman - jag har fått samma problem med mobilen. Blogspot verkar vara lite krasslig.
Tror du att jag kommer att få skörda svartvita bönor i sommar? Kul! Undrar vad jag ska göra med dem? Äta dem är jag inte så värst intresserad av.