torsdag 10 maj 2018

Hoppas Helen Mirren

”Du ser ut som en helt annan människa.” Sa en vän som inte sett mig på två månader.

Det är sant. Jag blir lite förvånad varje gång jag ser mig i spegeln.
Det ser inte ut som jag.
Min nya ”frisyr” ser rätt effektiv ut. Och praktisk.
Tyvärr har motsvarande förändring inte skett på insidan. Vilket är synd, för jag är ganska trött på mig själv. Min förmåga till prokrastinering har nått nya hittills oanade höjder.

Men det visste jag ju egentligen. En ny frisyr ger inte en ny personlighet.
Synd ändå.

Dessutom är jag ganska säker på att jag inte ser ut som Helen Mirren.
Helmut Kohl, kanske?

3 kommentarer:

Markattan sa...

Men är du helt säker på det här? Jag tänker nästan alltid på Helen Mirren när jag läser dina texter.

Markattan

DDT sa...

Hahaha... nu skrattade jag så att det kom lite snor ur näsan. Gör inte om det där.

Markattan sa...

😁 ❤

Markattan